pondělí 3. března 2014

Losos na citrónu a brusinkách

Tento recept jsem odzkoušela přesně na Štědrý večer, protože jsem chtěla bojkotovat tradičního smaženého kapra s bramborovým salátem. Jako vždycky jsem improvizovala, přemýšlela jsem o nějaké exotické, netradiční chuti a tak jsem si vyhledala pár receptů na internetu a spojila si od každého něco. A vzhledem k tomu, že jsem s touto úpravou ( jak já ryby ani neumím upravovat) sklidila úspěch, a proto jsem zařadila milovaného citronového lososa mezi top 10 mých oblíbených jídel :)
  •  losos
  • 2-3 kolečka citronu
  • citrónová kůra
  • máslo ( pár plátků)
  • cherry rajčata ( dle uvážení, možné vynechat, ale kdo by vynechal rajčata? ♥)
  • brusinky
  • oregáno ( nebo provensálské koření)
  • sůl
  • pepř

Lososa položíme kůží naspod pekáče. Citrón a rajčata očistíme, nakrájíme a přidáme k rybě včetně pár plátků másla. Pro výraznější chuť nastrouháme citrónovou kůru přímo na maso, posypeme sušenými brusinkami, oregánem, osolíme opepříme.


V troubě  na 180° ( a vzhledem k tomu, že jsem nesledovala hodiny, tak nedokážu říci jak dlouho) pečeme do té doby, než je losos křehký. Já osobně jsem měla den den strašnou chuť na rýži ( k rybě se asi moc nehodí) ale prostě jsem si ji uvařila jasmínovou a tahle kombinace mi fakt chutnala :)
To mi připomíná, že ještě jeden v mražáku zůstal ( ďábelský smích) :D

A kdo bude mít odvahu vyzkouší a bude mít nápad pro vylepšení, ozvěte se prosím :)

4 komentáře:

  1. Mňam mňam - to si musím udělat :)

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadá to výborně,musím vyskoušet já ryby miluji :):):)

    OdpovědětVymazat
  3. Zrovna o víkendu jsem dělala lososa na citronu, akorát s česnekem :) Mám ho moc ráda a ten tvůj vypadá taky senzačně :)

    OdpovědětVymazat

A co vy na to? :)